Image default
AUTO MOTORETRO STORIES

Ποια μοντέλα της Daihatsu κατασκευάζονταν στη Θήβα

Το ελληνικής κατασκευής Daihatsu Zebra αποτέλεσε μία από τις πολλές αποτυχημένες προσπάθειες της χώρας μας να μπει στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι ανακοινώσεις σχετικά με την πρόθεση της παγκοσμίως άγνωστης και προσφάτως χρεωκοπημένης Next.e.Go να δημιουργήσει εντός των ελληνικών συνόρων μια μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ξύπνησε μνήμες από την προσπάθεια της χώρας να μπει στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, παράγοντας αυτοκίνητα για εσωτερική, κατά κύριο λόγο, κατανάλωση.

Ανάμεσα σε αυτές τις φιλόδοξες προσπάθειες που έμελλε να αποτύχει και εκείνη της Automeccanica, μιας εταιρείας που ιδρύθηκε το μακρινό 1979 και είχε έδρα τη Θήβα, όπου και συναρμολογούσε τα Daihatsu Zebra και Charade.

Το πρώτο θύμιζε έντονα το Fiat 127 Amico, παρά το γεγονός ότι κάτω από τις επιφάνειες του αμαξώματός του κρύβονταν τα μηχανικά μέρη της πρώτης γενιάς του Daihatsu Charade.

Τον πρώτο λόγο τον είχε ένας τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος απέδιδε 55 ίππους και συνδυαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Με υφασμάτινη οροφή και εξαιρετικά χαμηλό βάρος, το Daihatsu Zebra αποτελούσε τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις επαγγελματικές και επιβατικές προτάσεις εκείνης της εποχής, ακολουθώντας χάρη στις λιτές προδιαγραφές του και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του το μονοπάτι που είχαν χαράξει το Citroen Pony της Namco και το Renault Farma της Mava.

Η αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος το 1985, οδηγεί την Automeccanica στην απόφαση να τερματίσει την παραγωγή του Daihatsu Zebra η οποία είχε φτάσει στο επίπεδο των 2.000 μονάδων.

Η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία από την Θήβα απέσπασε την άδεια συναρμολόγησης του LADA Niva, αναπτύσσοντας και την cabrio έκδοση του ρωσικού offroader την οποία και διέθεσε στην ελληνική αγορά.

Η Automeccanica θα ολοκληρώσει τις δραστηριότητές της το 1995, κλείνοντας μάλλον άδοξα την πορεία της στη ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Related posts

Η ΑΛΑ Κορινθίας διοργανώνει το Σαββατοκύριακο 15 & 16 Ιουνίου το 20ό Ράλλυ Κορίνθου,

ARGOLIDA-PROMO

H… χρονομηχανή με τα 400άρια και τα 250άρια των 80s και των 90s

ARGOLIDA-PROMO

21ο TRAIL RIDE & EXPERIENCE TROPHY 10/12/2023

ARGOLIDA-PROMO

Leave a Comment